Január 29-én iskolánk parkolójába érkezett a Paks II. projektet bemutató interaktív tájékoztató kamion. Egy hetedik és egy nyolcadik évfolyamos osztálynak lehetősége nyílt a mobil kiállítást megtekinteni. Ismertetőt hallottak arról, mekkora szerepet tölt be az atomerőmű az Magyarország villamosenergia-ellátásában. Az információs táblákon leolvashatták mennyi áramot fogyaszt éppen az ország, virtuális látogatást tehettek az épülő erőműben és tesztkérdésekre is válaszolhattak. Többen kipróbálták az áramfejlesztő biciklit.
Februárban A fürdőkultúra fejlesztéséért Vas megyében című iskolai egészségfejlesztési programra neveztek az ötödik évfolyamos tanulók. A Vas Megyei Kormányhivatal Népegészségügyi Főosztálya és együttműködő partnerei által kidolgozott projekt célja, hogy a gyermekek fürdő higiénés ismereteit megalapozza, bővítse. Motiválja őket arra, hogy tudatosabban vegyék igénybe a fürdőket.
A több héten át tartó program első lépéseként iskolai keretben tartott foglalkozásokon vettek részt tanulóink. Egészségnevelő segítségével ismerték meg a termálvíz, gyógyvíz fogalmát, a fürdőkultúra fejlődését, a helyes fürdő-és uszodahasználatot.
A projekt zárásaként, a Víz Világnapja alkalmából rajz-és irodalmi pályázatot hirdettek a szervezők „Az egészséges fürdőzés nyomában…” címmel. Diákjaink számos pályamunkát készítettek.
Az osztályok versenyében az 5.a osztály harmadik helyezést ért el. Jutalmuk egy csoportos fürdőbelépő a Vulkán Gyógy-és Élményfürdőbe. Egyéni versenyben Tölgyesi Alma rajzával ért el második helyezést.
Március 23-án, a Víz Világnapja alkalmából iskolánk és az Őrségi Nemzeti Park Igazgatósága közösen szervezett programot. A gyerekek rendhagyó tanórán bővítették ismereteiket, érdekes adatokat hallottak a vízfelhasználásról, a természetes vizek szennyezettségéről és közvetlen környezetünk vízi élővilágáról. Megszerzett tudásukat az iskola aulájában szervezett vetélkedőn mérhették össze. A program végén mindenki kapott egy kis ajándékot a nemzeti park munkatársaitól.
A Széchenyi Diákönkormányzata a Föld napja alkalmából fotópályázatot hirdetett AHOL ÉLEK… címmel. Téma a környezet nem mindennapi láttatása, egyéni látásmód bemutatása. A felhívásra hat pályamunka érkezett. A diákok a fotók mellé pár mondatban azt is megfogalmazták mi az, amit legjobban szeretnek a környezetükben.
Az iskola környezeti nevelési csoportja május 10-én, a MADARAK és FÁK NAPJÁN gyalogtúrát szervezett a Hársas tóhoz. Ötvenkét diák és három pedagógus vállalta, hogy megteszi a közel 10 km-es távolságot. A szép napos délután a mozgás és a szórakozás mellett az ismeretszerzésre is lehetőséget adott a gyerekeknek. Tanulmányozhatták a tó és környékének élővilágát, csapatokba szerveződve végigmentek a tóparti sétányon kialakított tanösvényen, ahol a növény és állatvilág mellett az Őrség építészeti értékeiről is gyűjtöttek információkat. Tanulóink a program végén egy Túratotó kitöltésével tesztelték ismereteiket.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.